SEO dla małych firm: 5 sposobów na zwiększenie wagi
W jaki sposób Twoja mała firma może konkurować z markami, dużymi firmami medialnymi i innymi dużymi graczami w wynikach wyszukiwania Google? Jedną z podstawowych zalet marketingu internetowego – a konkretnie SEO – jest to, że może on umożliwić firmom każdej wielkości skuteczniejsze konkurowanie, zmniejszając wpływ różnic budżetowych.
Małe i średnie przedsiębiorstwa (SMB) lub przedsiębiorstwa powinny dążyć do zdobycia pozycji większych konkurentów w tej samej przestrzeni cyfrowej i maksymalizacji możliwości bycia mniejszym podmiotem online. W tym poście przyjrzyj się sposobom SEO dla małych firm i 5 sposobom, w jakie SMB może przebić się ponad swoją wagę.
1. Zostań ekspertem w swojej niszy
Jako małe i średnie firmy masz idealną szansę, aby poprzez siebie i innych kluczowych pracowników umieścić swoją wiedzę na czele swojej firmy. W ramach społeczności internetowej możesz zapewnić wiarygodną, zaufaną i realistyczną twarz, często chłodniej postrzeganej online przez wiele większych marek .
Mniejsze podmioty są często postrzegane jako już bliższe swoim odbiorcom, więc kiedy małe i średnie firmy są w stanie zmieniać, identyfikować, pielęgnować i udostępniać swoje offline sposoby działania online, korzyści mogą być ogromne.
Istnieje kilka przewag, które małe i średnie przedsiębiorstwo ma nad większą firmą, takich jak:
-Mniej biurokracji i barier wewnętrznych, aby szybciej uzyskać dostęp do rozmowy .
-Do funkcjonowania mniejszych marek często wymagane są ustalone, zorientowane na ludzi sposoby pracy .
-Prawdziwe doświadczenie offline wewnątrz społeczności można dostosować do zysków online.
-Prawdziwa opinia i możliwości otwartego dzielenia się komentarzami .
-Zdolność do dostosowywania podejść i podejmowania zwiększonego ryzyka dzięki próbom i błędom popartym danymi .
Dla większych podmiotów niezwykle trudne jest posiadanie autentycznego głosu w społeczności internetowej, a to zapewnia fantastyczną drogę do rynku dla małych i średnich firm.
2. Dobrze rób podstawy
Rozumiem, że „ podstawy ” mogą mieć wiele konotacji. Jednak w przypadku SEO dla małych firm zawsze koncentruj się na podstawach sukcesu. Twój czas, zasoby i budżet mogą ograniczać eksperymentowanie, więc upewnij się, że kładziesz nacisk na znane czynniki, które wpływają na SEO i sukcesy odwiedzających Twoją witrynę. Nie zgub się z próżnymi metrykami lub miarami sukcesu, które uniemożliwiają inwestowanie tych zysków w większe SEO i marketing cyfrowy .
Istnieje wiele podstaw do ustalenia priorytetów, które będą się różnić w zależności od punktu początkowego SEO, ale zachowaj prostotę i rozważ:
-Dostęp do kluczowych treści : jak łatwo użytkownicy mogą znaleźć, przetrawić i przekonwertować Twoje podstawowe treści?
-Doświadczenie użytkownika : jak szybko ładują się Twoje treści i czy są jakieś niepotrzebne elementy rozpraszające, które uniemożliwiają użytkownikowi przejście do przodu?
-Bariery techniczne : czy ułatwiasz wyszukiwarkom zrozumienie, indeksowanie i klasyfikowanie treści?
-Zrozumienie strony : jak możesz wzmocnić temat treści i wzmocnić sygnały wysyłane do wyszukiwarek na podstawie nagłówków, adresów URL, linków wewnętrznych i innych sygnałów na stronie?
-Hierarchia treści : Kiedy patrzysz na nawigację w Twojej witrynie i wspierające elementy dostępu do treści (pod-nawigacja, stopka itp.), jak intuicyjnie i łatwo można dostać się do Twoich najważniejszych stron?
-Mieszane typy treści: czy ułatwiasz pozycjonowanie treści pod kątem wszystkich typów odpowiednich wyników wyszukiwania (zdjęć, filmów i innych)?
-Kompleksowe pokrycie treści : czy ktoś może dokładnie i całkowicie zrozumieć temat bez opuszczania Twojej strony? Czy są dostępne lepsze przykłady treści, które logicznie powinny działać lepiej niż Twoje?
-Przewaga lokalna : czy możesz wykorzystać swoją lokalizację, aby zwiększyć swoje roszczenia do sukcesu SEO większego niż inne marki krajowe, regionalne lub globalne?
3. Budowanie autorytetu z tworzeniem wiarygodnych treści
Mniejsze firmy mają tendencję do dokładnego zrozumienia swoich odbiorców. W połączeniu z SEO i opartym na dowodach nastawieniem do budowania treści , może to przynieść znaczne korzyści marketingowe. Tworzenie wysokowydajnych treści cyfrowych nie musi być w pełni zależne od firmy ani dostępne tylko w ramach outsourcingu do agencji.
Często istnieją kombinacje obu do zbadania, aby zapewnić maksymalne uchwycenie chwili bez nadmiernego obciążania zasobów lub budżetu, ale jak najlepsze wykorzystanie obu. Kiedy już zdecydujesz się na plan treści, będziesz chciał skoncentrować się na wartości dla odbiorców w porównaniu z wartością komercyjną dla Twojej firmy i dostosowywać kurs w miarę postępów, aby uzyskać właściwą równowagę.
Zazwyczaj wiarygodna, autorytatywna treść będzie miała:
-Nieodłączne i namacalne zasługi dla odbiorców.
-Samodzielny cel i zwiększona użyteczność w porównaniu z konkurencyjnymi przykładami.
-Opinia, dane i unikalne spostrzeżenia ściśle pasujące do Twojej wiedzy i niszy.
-PR i wartość medialna ; zwłaszcza dla publikacji lokalnych.
-Silne, zaufane autorstwo w zakresie tworzenia treści i tworzenia.
-Warstwy wpływu dla wielu typów osobowości .
-Treści mieszane dostosowane do różnych preferencji użytkownika.
-Łatwy dostęp, przeglądanie i dobrze promowane wiadomości .
Na początek sugeruję, aby Twoje pierwsze kluczowe elementy treści były tworzone w oparciu o obszary, z których jesteś najbardziej znany w swojej niszy biznesowej. Zastanów się, jakie czynniki najbardziej wymagają obsługi lub oferty Twojej firmy i dlaczego ludzie przyjdą do Ciebie w porównaniu z konkurencją.
Stąd możesz skorzystać z tego znaczącego zróżnicowania i przekazać wiele swoich lekcji i porad w naprawdę cenny zasób treści, który może wielokrotnie ciężko pracować nad tworzeniem linków i ćwiczeń budujących autorytet. Świetne treści wymagają specjalistycznej wiedzy, energii oraz ciągłego wysiłku, aby wytworzyć z nich optymalny potencjał. Zapoznaj się z tym powiązanym postem, który może pomóc w cięższej pracy nad treścią .
4. Wykorzystaj lokalną optymalizację
Aby przebić się w SEO ponad swoją wagę, musisz wykorzystać każdą uncję wartości z czasu, w którym zainwestujesz online. Lokalna optymalizacja dla małych i średnich firm zawsze daje szansę na zwiększenie zwrotu z inwestycji.
Powodem tego jest to, że masz uzasadnione roszczenie do swojej lokalnej społeczności, a w wielu przypadkach bardziej autentyczne roszczenie do tej widoczności niż inne konkurencyjne witryny, niezależnie od skali. Prawdopodobnie nie znajdziesz postu SEO dla małych i średnich firm, który nie uwzględnia lokalnego SEO, a to dlatego, że działa.
Istnieją podstawowe działania, które możesz podjąć, aby poczynić postępy w lokalnym SEO dla małych firm. Obejmują one:
-Zgłaszanie, utrzymywanie i udostępnianie aktualizacji w profilu Twojej firmy w Google (dawniej Google Moja Firma ).
-Tworzenie miejsc docelowych lokalizacji w Twojej witrynie, bogatej w lokalne treści.
-Wprowadzanie do usług (w stosownych przypadkach) lokalnych aktualizacji i powiązanych informacji.
-Aktywność w lokalnych mediach i publikacjach .
-Prowadzenie lokalnych programów marketingowych i programów motywacyjnych.
-Generowanie lokalnych recenzji, referencji i studiów przypadku .
-Aktywnie bądź obecny na stronach społeczności , forach oraz źródłach pytań i odpowiedzi.
-Dzielenie się swoją wiedzą i opinią na głównych kanałach mediów społecznościowych .
-W razie potrzeby użyj schematu LocalBusiness .
5. Zostań rozwiązywaczem problemów
Jedną z rzeczy, która jest zawsze obecna we wszystkich branżach, jest potrzeba uzyskania odpowiedzi na pytania i rozwiązania problemów. Priorytetowe rozwiązywanie problemów jest powszechną taktyką, która pomaga przedstawić firmę swoim odbiorcom online w okresach, kiedy są najbardziej potrzebne. Co miesiąc (najlepiej co tydzień) zagłębij się w dane Google Search Console i znajdź wszystkie terminy, które zawierają; kto, co, dlaczego, gdzie, kiedy, jak. Następnie rozważ powiązane zapytania dotyczące punktów bólu, takie jak i frazy, w tym; problem, problem i więcej.
Następnie możesz dodać do tej lokalizacji wyzwalacze, koszt/cenę i inne obszary, takie jak warunki typu oceny i porównania. Prawdopodobnie odkryjesz wiele nowych terminów i obszarów tematycznych, których Twoi odbiorcy szukają porad i możliwości, aby umieścić siebie i swoje małe i średnie firmy w czołówce udzielania na nie odpowiedzi. Ten rodzaj wsparcia opartego na wartościach i tworzenia treści uwzględniających odbiorców może zapewnić warstwy wartości i wpływ na biznes online. Wiele bogatych treści, które tworzysz dzięki temu podejściu, będzie miało pokłady potencjału.
Na przykład:
– Możesz utworzyć centrum społeczności, aby przechowywać zawartość FAQ.
– Z tego centrum możesz tworzyć miejsca docelowe lub treści, które są bardziej atrakcyjne dla odbiorców i dostarczają ruch i konwersje do Twojej witryny.
– Możesz promować i udostępniać te treści w serwisach społecznościowych i zewnętrznych we fragmentach, aby pomóc w rozwiązywaniu powtarzających się pytań odbiorców i uzyskać nowe linki do Twoich treści.
– Treść może być ponownie wykorzystana w innych typach treści, takich jak treści wideo i obrazy, umożliwiając ranking i wzrost SEO w nowych branżach wyszukiwania.
– Wraz ze wzrostem widoczności przyciągniesz wiele nowych zapytań bez odpowiedzi, które napędzają powyższy cykl.
– Zawsze możesz dodać do zapytań, przeprowadzając analizę luk w treści konkurencji w zakresie widoczności pytań i odpowiedzi oraz korzystając z bezpłatnych narzędzi, takich jak Answerthepublic.
Streszczenie
Mniejsze firmy mają świetną okazję, aby przewyższyć swoją postrzeganą wagę online. Skupiając się na 5 kluczowych obszarach omówionych w tym poście i stosując się do sugerowanych taktyk, które je wspierają, będziesz w stanie zwiększyć swój sukces SEO w małej lub średniej firmie w znaczący i oparty na wartości sposób.